Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Tuesday, July 1, 2008

Al-Fatihah

DariNya kita datang.. kepadaNya kita kembali.....cuma kita tidaktahu timenyer bila.....tapi walaupun kita tidak tahu bila, bersedialah untuk itu, perbanyakkan amalan.......aku sedih atas pulangnya seorang hambaNya malam tadi...dia adalah seorang rakan sepejabat yang ku anggap abang..selalu bergaduh dengan aku..tapi terkejut aku tak terperi, kerana perginya mengejutkan ....seriusnya memang aku terkejut..aku terima berita ini ketika aku tengah menjamu selera.....memang mengejutkan..tapi aku redha.kerana itu janjinya..setiap yang hidup akan pergi jua.....kepada isteri dan anak2nya..tabah lah menghadapi dugaan ini......iringilah jenazahnya dengan doa moga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman....so kepada yg lain....setiap yg hidup akan pergi jua. so usahlah ditangisi pemergian orang tersayang sebaliknyer diiringilah doa.........beramalah sewaktu muda, kerana mati tidak semestinya waktu tua.......Ya Allah......Tempatkanlah dia dikalangan orang2 yang beriman.....ampunkanlah segala dosa2nya....amin..Al-Fatihah buatnya......

No comments: