Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Wednesday, August 17, 2011

LAKI TAKUT BINI

tibe-tibe aku terpanggil untuk mengupas isu ini, kerana lately nie aku tengok ramai suami yang takut bini @ queen control. Ape kes la boleh jadi mcm nie ek...aku x respectlah lelaki mcm nie. Sanggup biar bini tengking2, marah2...hey wakeup man..jangan jadi mcm tue....kalau sayang bini pun agak2 lah....Asal aku nak citer pasal nie adalah kerana satu kejadian semasa aku balik keje semalam..

Situasi 1: 
Pasangan suami isteri india, baru balik dari soping kat Mydin, sebab aku tengok dia bawa plastik Mydin...turun dari bus, si isteri dah bising2......aku pahamlah dia cakap, sebab aku memang tahu cakap india kan...dia marah2 laki dia pasal laki dia jatuhkan satu beg plastik yang ada barang ape ntah..dah lah mamat tue bawa banyak beg....yelah terjatuh nak buat macam mana kan..dia boleh p tengking laki dia kat situ gak..cian laki dia terkebil2 bijik mata malu kat aku.....pastue boleh plak dia suruh laki dia p sungai besi  beli barang ape ntah lagi...dah kena jalan kaki plak mamat tue pagi sane...kalau karang2 pegi kenapenyer....walaupun dia bangsa lain tapi perikemanusiaan aku nie masih tebal....yelah cian kat diakan.........errmm ape pu x boleh.........sabar dan redha yelah ane......

Situasi 2:
Kejadian di pasar ramadhan, sepasang husband and wife yang tengah membeli belah...sian laki dia, nak makan aper pun kena tanya bini..lau bini x bagi beli, tak beli lah..ishk geram plak aku tengok..dah ko nak makan, beli jelah....dah kalau dia x nak makan. ko beli skit untuk ko dah le.....

Situasi 3:
ada sesetengah lelaki nie, bagi semua password email ker, dia pun laman sosial pun semua bagi password kat bini...., hello benda2 macam tue kan xpayah lah nak bagi password, buat gaduh jer semua nie.....itu aku oklah lagi tapi lau depan bini pijak semut x mati, tapi belakang bini dia nauzubillah...hadoiyai..aku tak boleh blah tul ngan orang mcm nie....(orang mcm nie layak pun kena queencontrol)..hahahhah.....

No comments: