Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Friday, October 7, 2011

Cerita tentang mereka

Korang percaya tak dalam sepuluh orang wanita...tak semuanya wanita tulen....apa maksud aku??? korang konpius ek., mcm nie maksud aku wanita yang tak wanita sangatlah..ha yang jadi tomboy @ pengkid...aku pun heran awat yang pakat nak jadi jantan, awat dah x cukup jantan ka kat dunia...nak tambahkan lagi bilangan jantan2 kat dunia nie.

Aku meluat tgk, pompuan yang berlagak jantan nie..pakaian semua memang jantan habislah ...ala muka orang boleh kenai beb........tlglah.....yang paling kelakar.... kalau nek tren Komuter (KTM) asal nak masuk dalam tren yang khusus untuk wanita...hehhehe malulah..dah nak jantan sangat..asal x naik jer gerabak yang biasa tue....asal nak berebut2 dengan kami wanita2 yang asli nie.....hehhehe x gentle lah bro......kalau yang bawa awek lagi menyirap tengok..pegang je awek dia takut lari..ishk tolonglah sapa nak awek ko tue kami semua lurus tau (normal) ishk gelilah........

tue bab yang tomboy..., lau yang Gay lak....yang nie oklah jarang terserempak dengan aku, so aku x boleh komen la nanti marah plak orang kat aku..., 

 Berbalik ke cerita asal, yang jadi tomboy @ pengkid nie, co kembali ke asal, masih ada masa..aku rasa depa comey kalau jadi pompuan nie....dak gagah nak jadi jantan, awat mati sok tok imam ka yang mandikan, dak......makcik2 tue jugak yang mandi...nieka gagah pakai bengkung xmau nampak benda2 yang x boleh disorok tue.., amboi.....macam2......lagi buat aku heran...ada plak awek hat syok kat depa tue, pelik sungguhlah....macam lah boleh kawin.....
Aku nak minta maaf kalau ada yang terasa bukan nak tujukan kepada sesapa, nie aku buat rumusan dari pemerhatian aku selama nie., pesanan buat diri aku jugak, sesungguhnya kita diciptakan berpasanga-pasangan dengan pasangan yang bukan sama jantina, kerana Dia mahukan umat yang bersambung supaya agamaNya dapat diteruskan untuk generasi akan datang......Islam itukan Indah....so usaha indahkanlah hidup kita dengan ajaran-ajaran yang telah ditinggalkan oleh  Nabi Muhammad kita yang tersayang.....tinggalkan segala larangannya....


No comments: