Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Thursday, December 8, 2011

X Suker

erm.. mcm mana ek nak citer ..takut salah cerita ada yang marah..tapi hakikat depan mata..kisahnya tentang MLM (tapi sebelum tue maaflah ye pada yang terasa) nie bukan apa...sekadar pandangan..masing-masing ada pandangan..so sape2 pun berhak untuk bagi pandangan dan pendapat.......ishk ape aku merepek......

Mcm nie.., selama aku hidup nie..aku selalu dengaq pasai MLM nie..MLM tue aper???ha Multi level marketing...betoi ka aku cakap tue..???? rasa2 betoi la kot...ishk aku rimas tul ngan golongan nie....secara tak sedaq depa memaksa kita tuk buat benda2 yang kita x suka..maaplah no..Contoh..cara depa nak tarik kita untuk p dengaq depa punya merapu tue....apa org panggil NDO kan...ishkkk......ayat memujuk depa tue skema ja semua.......semua MLM aku rasa ayat sama ja.apakah mereka telah diajaq untuk menghafal ayat pujukan nie...ayat lebih kurang mcm nielah.." kami dah nampak benda nie"....kami nak tolong .., ha nak pakai keta besaq , nak rumah besaq....apa2 lagi lah..pastue kena cari orang...bayaq riban2.....ishk.....bukan senang nak senang lah beb......

Kalau dah kata nak tolong..awat xp cari orang2 susah2 kat luar tue..bawa depa joint..untuk jadi kaya mcm golongan nie......ha penah x terpikir..depa x ajak orng ssh joint sebab depa x ada duit........nak buat modal.......korang mesti terpikirkan kenaper tetibe aku duk merapu bab mlm nie..ha sebab anak buah aku kena tipu ngan kawan dia..kata nak p makan ......rupa2nya bawa dia p dengaq benda nie..apa lagi mengamuklah dia.....hahahaha....sampaikan bos mlm tue tepon sendiri paksa dia dengaq...hahahha..gilo kentang berani anak buah aku nie...tapi mak respek nok.....dia berani gtaw..dia x suke benda nie.....leh plak mamat tue cakap...kami x paksa tuk joint tp minta datang dengaq ja dulu.., then anak buah aku leh sound dia.."en, sedar tak dalam masa sama, encik tgh paksa saya"...ha terus terdiam anak buah aku..syabas bette...

Endingnya.., dia berangin sampai pagi nie...hahahaha...sabar kakak....sabar...........jom kita enjoy..layan lagi ombak rindu......mak suke nok..

1 comment: