Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Wednesday, January 11, 2012

Tahun 2012

Hahahaa.....hari nie dah 12 hari kita ditahun baru, rasa mcm kejap jer kan.....dah agak lama aku tak mengupdate blog aku nie...dah nak bersawang balik ja...bukan apa x ada mood nak menulis ja.....

Banyak jugak citer-citer menarik yang berlaku...oklah2 aku nak mulakan dengan azam tahun baru.. rasanya aku tak ada azam kot....every year pun azam x penah nak capai ..asyik postpone ja dari tahun dulu2....rasanya baik xyah ada azam kan..cumanya ingin memperbaiki apa2 yang kurang dari tahun2 sebelum nie ja..

Lately nie aku tengok., dunia makin haru biru dengan agenda politik..politik dan politik...boring dowh....ada juga bencana alam sana sini....syukurlah bumi Malaysia x kena sama bencana alam yang teruk2..cuma skiti2 ja DIA kasi...

Erm... aku cuma x sabaq skit bila masuk tahun 2012 nie kan apa......insyaAllah ada rezeki bulan nie dapat durian runtuh ja..tue yang x sabaq tue....heheheh sambil2 tue bulan Mac nie pun insyaAllah ada rezeki untuk aku ngan laki aku .....harap menjadilah apa yang telah dibincangkan tue...dah kalau lembu pegang pada talinya..manusia kenalah pegang pada janjinya kan...

Korang tolong2 lah doakan moga harapan aku tue menjadi kenyataan...rasanya itu ja yang aku nak dalam tahun 2012 nie...

rasanya itu jalah yang aku nak kongsikan dengan korang semua buat    permulaan nie..sok lusa ada masa yang terluang aku kongsikan lagi ye.....

oppps sebelum terlupa aku nak kongsikan satu citer dengan korang..

Citer nie berlaku pada ahad lepas (8/1/2012) aku ngan family akak aku pi pasar besar meru, klang...kami p beli ikan, then sarapan terus kat situ..tgh makan2..datanglah sorang aso (makcik tua bangsa cina)datang minta sedekah....abang ipaq aku suruh dia blah, x mau bagi la kat dia kan..apa burung bagi sedekah kat dia...then dia pun blah p duduk kat hunjung kedai makan tue..tetibe dia wak keluaq handpon..amboi..minta sedekah pun boleh pakai handpon...canggih la jugak tepon dia....kami tengok terlopong....hantu tul aso nie......so moral of the story..jangan percaya kat peminta sedekah nie......

Citer kedua berlaku pada 10/1/2012, aku pi joging ngan anak menakan aku kat Taman Bukit Jalil...bila kami sampai ke sana...tgh bz2 cari paking..nampak sebijik teksi nie...ingat tuan teksi nie joging jugak...rupanya dia duk joging dalam teksi tue ngan awek dia....huhhuhuh....rasa korang faham kot no...hishk.....apa pun x boleh..tempat public mcm tue pun sempat lagi nak buat maksiat....pastue kami pun teruslah p joging.....dalam masa sejam pas tue kami datang balik kat kete...lor depa x hbs lagi joging dalam keta.....hebat tul...x taw malu tul...orang keliling.....depa boleh lak selamber....aku pun xtawlah...apa punya turr......

hadoi mintak simpanglah....takut mak nok...oklah tue je rasanya citer best yang aku nak kongsi dengan korang semua...daaa..

renung2kan selamat beramal..

No comments: