Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Thursday, June 26, 2008

pagi yang gelap

tersebutlah kisah disubuh hari Jumaat yang indah lagi mulia...jam menunjukkan pukul 5.30 pagi...tengah lena diulit mimpi, aku dikejutkan oleh bunyi yang amat bising...lagi membingitkan gegendang teligaku ini..mcm ku kenal jer bunyi tue..tapi ape yer....setelah lama ku amati, barulah aku tahu itu adalah bunyi moto budak keje tol tue....apa punyer bangang lah dia boleh hidupkan moto besar dia tue depan umah aku........ya ampun....bodoh amat itu anak....dia tak boleh pk ker, orang nak tido ke nak aper ker (dialog masam2 manis...) dah lah tue lamer plak tue..skit lagi aku nak pegi ketuk kepala dia dengan helmet aku yang comey tue....comey ker???hehehehe....tapi memandangkan baju keje lum iron, (kalau aku pegi ketuk kepala dia dah amik masa, yelah nak gaduh lagikan) so aku pendamkan je niatku itu...kalau tidak memang masuk spital ler budak tue.....adalah kot 5 minit lebih, dia biarkan moto dia memekak depan umah aku, pastu dia pun blah pegi ke tempat keje dia tue..ala tol besraya jer pun......boleh jer kalau nak p cari..hehhee k lah...habis lah kisah mamat tol, ni citer mamat maner ntah...masa aku nak pegi keje tadi dalam kul 7 cam tue...aku tunggu kakak aku kat depan umah aku tue, ada sebuah moto yang sedang menantikan pemboncengnyer tiba..aku rasa bini dia kot........dia dahlah menghalang laluan aku, takpa lah boleh sabar lagi.....tidak semena2 dia memalingkan muka dia kat aku..korang tahu tak apa yang membuatkan aku mengata dia pepagi nie..dia pakai cermin mata hitam...xker sengal ..pagi yang gelap.(lagu ujan)..dia pakai cermin mata hitam, kot yer pun habuk...agak2 ler gelap lagi pun.....tertonggeng dalam parit mcm mana...xker cemey mata sebelah....iskhhh mcm2 lah gelagat orang di pagi harikan......pastue datanglah bini dia.....xdan bini dia nak naik dia dah jalan, x kelam kabut bini dia peluk dia kuat2.....nasib baik bini dia x jatuh depan aku, kalau tak mesti aku gelakkan bini dia...hehhehe jahatkan aku....bukan apa, aku nie stail gelak dulu, pastu baru tolong......poyo tul lah laki dia tue..moral of the story pastikan pembonceng anda dah naik baru jalan tau..klah check it out.................

No comments: