Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Tuesday, August 12, 2008

cemburu seorang perempuan

tidak salah beristeri dua....kiranya yang kedua itu ialah dirimu. Kiranya yang kedua itu penuh reda sepertimu..isteri..., diwajahmu ada syurga..yang didalamnya beralun tenang alirannya dan sesekali aku rindu...namun yang sesekali itu, aku seringnya tidak mampu untuk memenuhinya. Kasih sayang kita ada sempadan yang memisahkan, hingga ruang-ruang intim antara kita ...aku lemas sewaktunya. Andainya syurga buatmu, lalu aku harus menjadi suami yg bagaiman..selayaknya aku di mana? Dan adakah syurga buat suami sepertiku..., suami yang sering kali gagal meletakkan keadilan di dalam rumah tangga. Isteri..melamarmu menjadi isteri kedua adakah suatu yang dinamakan kesilapan, bila taktala kesempurnaanmu menjadikan aku seorang suami yang gagal.....luahan hati seorang lelaki yang bergelar suami.... zikrillah...

1 comment:

dincheroi said...

Tak salah menjalin hubungan dengan laki orang, dengan bini orang salah....tapi kalau dengan gua hukumnya jadi harus....sebab gua lelaki yang terlalu banyak kasih sayang...dah bagi kat sorang pun banyak lagi kat gua ni..sampai melimpah2....." kalau lah aku, jadi suami, kain baju aku cuci" (lirik lagu P.Ramlee dalam Labu Labi)