Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Monday, August 11, 2008

muka masam

tersebutlah kisah......sabtu ahad aku bercuti di melaka, dengan family aku, akak aku, abang aku, anak buah aku......pas puas bercuti, makan rambutan.....kami pun balik lah...ontheway balik tetiba jer perut aku berkeroncong minta nasi..perut pun pandai minta...cacing2 dalam perut aku nie duk berasarehe.....dalam perut nie..aku pun cakap lah dengan akak aku nie yg aku lapo...takpalah kami pun pi lah singgah makan kat sebuah kedai yg boleh dikatakan cantik jugak lah rekabentuknyer.......duduk..duduk. mamat pun mailah mintak order....tapi bukan kes makanan dia yg aku nak citer ...nie pasal....customer dia..sedang kami menikmati makan malam yg best.....datanglah 3 orang ...familylah aku rasa....lelaki, pompuan ada 2 orang, baby kecik sorang.....muka pompuan sorang nie ya allah mcm giler..giler pun x masam mcm muka dia....apehal nytah senyap tak cakap ngan sasaper pun......angkat beg pun hempas2..aku rasa.......... datang bulan kot...cian pompuan yg lagi sorang..terkebil2 ......pastue laki yg lagi sorang pun sampai..barulah pompuan yg muka masam tue....... kurang skit mcm dia....ape punyer tur....aku rasa dia wat muka mcm tue supaya pompuan lagi satu tue.... tak borak dengan laki dia kot....eee sengal betul..hangin plak aku tgk...pastu apelagi aku ngan anak buah aku nie pun mulalah anyam ketupat.......bukan aper......kenaper mesti wat muka mcm tue depan rezeki.........mcm hampeh...moral of the story....cerialah walau dimana anda berada..keceriaan membawa kebahagiaan..

1 comment:

dincheroi said...

Orang selalu tanya kenapa perempuan susah nak terima poligami. Kerana perempuan dia ada geli sikit. Dia tak nak syer tuuuuuut dgn orang lain....Betul tak