Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Wednesday, February 16, 2011

KESEJAHTERAAN

- orang istimewa bukan selalu di depan mata, yang sentiasa disisi tetapi... dia yang setia di hati &diingati dalam setiap bisikkan doanya. Jika hati sejernih air, jangan di biarkan ia keruh. Jika hati seputih awan, jangan biarkan ia mendung. Jika hati seindah bulan, kekalkan ia dengan iman. Jika hati seputih kapas cucilah ia dengan zikirulah-

Ya Allah,
Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku,
bawalah dia jauh dari pandanganku
luputkanlah dia dari ingatan dan hatiku,
dan peliharalah aku dari kekecewaan
serta Ya Allah Yang Maha Mengerti
berikanlah aku kekuatan
melontar bayangnya jauh ke dada langit
hilang bersama senja nan merah
agar aku bisa bahagia walau
tanpa bersama dengannya.

Ya Allah,
Yang Maha tercinta
gantikanlah yang telah hilang
tumbuhkanlah kembali yang telah patah
walaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah ya tuhanku,
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
adalah yang terbaik buatku
kerana Engkau maha mengetahui
segala yang terbaik buat hambamu

Ya Allah,
cukuplah Engkau sahaja
yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat
dengarkanlah rintihan dari hambamu yang dhaif ini
janganlah Engkau biarkan aku sendirian
di dunia ini mahupun akhirat


No comments: