Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Friday, September 30, 2011


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…
selamat_hari_ibu
SETIAP 10 MEI, merupakan hari istimewa buat wanita yang bergelar ibu. Hari ini seluruh dunia menyambut dan meraikan hari ibu bagi memberi penghargaan kepada wanita yang bergelar ibu.
Apa pun panggilan terhadap wanita ini, ummi, mama, dan emak yang dipanggil oleh anak-anak, namun peranan dan tanggungjawab yang dipikul adalah sama. Proses mengandung, melahirkan dan membesarkan anak-anak ditunaikan sebaik mungkin. Semuanya dilakukan bagi memastikan anak-anak menjadi individu berguna pada keluarga, negara, bangsa dan agama.
Sabda Rasulullah SAW : “Syurga itu terletak di bawah tapak kaki ibu”. Manakala sahabat juga pernah bertanya kepada Rasulullah SAW : Siapakah yang perlu ditaati ? Maka Nabi menjawab “IBu” sebanyak 3 kali ulangan dan barulah nama “Ayah”. Masyaallah. Istimewa dan hebatnya insan yang bergelar ibu.


Moga Allah mengabulkan doaku untuk menjadi seorang ibu.


Nota kaki bangku :- Miss My Mom Che Soom Ariffin

No comments: