Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Wednesday, January 30, 2013

Lambaian Kaabah



Setiap yang bergelar umat I.S.L.A.M pasti mengimpikan untuk menjejakkan kaki ke sana kan. begitu juga aku, tapi rezeki untuk kesana belum berpihak pada aku..ada saja kekangan kewangan..tapi aku berusaha dan berazam untuk menjejakan kaki ke sana samada tuk buat umrah atau buat haji terus. tapi sebelum nak buat haji kena daftar dulu, nie umur dah nak masuk 32 tapi tapi lum daftar.....agak2 kalau aku daftar sekarang tahun berapa ek aku dapat pi. ntah hidup ntah mati la kan........

Tapi aku doa dapat buat haji dulu, sebab haji tu wajib....wajib bagi yang berkemampuan...yang tak mampu nak buat mcm mana kan...aku ada suarakan pada laki aku, kalau ada rezeki buat umrah nak p dengan Ustaz Halim Hafidz..so dia kata ok...now kena kerja kuat2 nak kumpul duit....cayok cayok...u can do it....

Mulai la nie kena persiapkan diri dengan ilmu yang cukup untuk persediaan ke sana...sikit sangat ilmu yang ada....rase kerdil nyer aku kan,....masih jauh kejahilan aku nie..masih selalu tewas dengan godaan nafsu..hehehhe 

banyak sangat yang terlarang itu godaan untuk aku......

Ameen...

No comments: