Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Thursday, March 7, 2013

Kini Ku Mengerti


tiada apa yang kita nak didunia ini selalu nya kita dapat..aku faham itu...

sayang,
kenape begini jadinya..
apa salahku ...
tiba-tiba kau menyepi...
katakan salah ku padamu...
aku sakit dalam menghadapi semua ini
aku cuba untuk biasakan tidurku tanpa ucapan sayang darimu
sayang..
kini ku mengerti
 mungkin hadirku padamu cuma sekadar mimpi
bila siang mimpi tiada lagi...
tapi bagi ku kau bukan mimpiku
kau adalah bayang-bayang buatku
sentiasa bersama....selagi ada cahaya..
kini ku mengerti
tiada lagi aku dalam hatimu, hidupmu...
cuma aku yang terlebih sayang
kini aku yang sakit sendiri

sayang,
kini ku mengerti
hadirmu dalam hidupku walau sedetik cuma
tapi cukup membahagiakan
mengembirakan sehingga aku lupa
kau tak mungkin jadi miliku selamanya
kerana dunia kita berbeza
kerana kita dimiliki oleh insan lain

sayang,
kini ku mergerti
aku amat menyayangimu
moga kau bahagia bersama mereka
aku doakan agar kau tak lupakan aku 
kenanglah aku sebagai insan yang pernah hadir dalam hidupmu 
walau cuma sedetik lebih.....

sayang, 
mengertilah bahawa aku tak pernah melupakanmu 
walau kita pernah terpisah 18 tahun ..
kini apalah kiranya aku kenang dirimu
hingga hujung nyawa ku...

ketahuilah olehmu sayang 
bahawa aku amat rindukan 
ucapan sayang
ucapan rindu 
ucapan cinta
kata-kata nasihatmu

doaku moga kau cepat sembuh
dah sentiasa sihat .....

*luahanhatidipagijumaatyangbarakah*

 

No comments: