Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Wednesday, February 16, 2011

kisah mereka

- kenaper mesti bertemu setelah 6 tahun terpisah -
Dahulu cinta kita berbunga, sayang sepenuh jiwa
katamu hanyalah diriku buat selamanya...
sehingga kini ku masih sayang....
tapi mengapakah hilang dimata....
itulah kisah cintaku dan dirinya ...
kita terpisah tanpa direncana bukanlah kehendak kita
semua suratan takdir yang penuh dengan kesedihan
aku yang diajar tentang ketabahan
serta kesabaran didalam mencarimu
disini aku menyendiri susuri badai penuh liku
dan ada ruang ketika ku kebingunggan
terkapai-kapai mencari pengangan
didalam arus kehidupan...
ku yakin akan bertemu jalan penyudah...
tuhan yang lebih mengerti.....
itulah perumpamaan cinta aku dan dia
di pertemuan semusim yang lalu indahnya suasana
kehadiranmu sewangi haruman
mengasyikan perasaan ini
itulah perasaan aku pada dia
seperti mimpi perkenalan itu cuma seketika
namum didalam hati dirimu ku terkenang juga...
kisah aku dan dia
bermula pada suatu ketika..
bertemu dialam maya membawa kepada perjumpaan di alam nyata
dari situ dua hati menjadi satu..bersama menghadapi segalanya..
bahagia bersama.....gembira sentiasa, dia begitu menyayangi aku, berjanji akan bersama...tetapi takdir tuhan tiada yang tahu kami hanya mampu merancang tetapi segalanya telah tersurat yang mereka tidak ditakdirkan bersama
walaupun dia terlalu menyayangi aku tetapi keluarga lebih utama......
dan aku.....melewati hari-harinya tanpa dia..
hidup dalam kenangan dia.....cuba mencari yang lain tetapi..
adakah sama cinta yang dihulurkan...walau sama tapi tetap tak serupa..
aku mencari dan terus mencari...hingga aku akhirnya kalah dalam pencarian itu
dan akur juga pada pilihan keluarga...kini aku dan dia terlalu jauh terpisah masa dan keadaan..
tapi kini setelah 6 tahun berlalu kami di temukan semula pada tarikh 14 Februari ...pada ketika insan lain menyambut Hari kekasih .....indah bukan pertemuan itu....ternyata dia masih tidak melupakan aku..begitu juga aku....tapi kami ditemukan dalam keadaan yang berbeza...tp perasaan tetap sama.....Ya Allah.....ampunkan kami..tapi hanya kerana kami hambaMu yang dhaif perasaan itu tetap tidak dapat mereka jauhkan......
Ya Rahim...,
tetapkan hati kami pada apa yang telah kau kurniakan.....
Kau kekalkanlah ukhwah antara kami di dunia dan di kehidupan yang abadi
terima kasih Tuhan kerana temukan kami......

No comments: