Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Tuesday, September 27, 2011

OPEN HOUSE

Raya..raya.....raya............setiap kali menjelangnya hari raya, ramai rakyat Malaysia yang mendapat penyakit dan mendapat kenaikan berat badan yang melampau. ini disebabkan oleh makanan yang dimasak semasa hari raya. Macam-macam masakan yang tak dapat masa bulan2 biasa ada di bulan syawal...ketupat, rendang, lemang, kuih muih dan macam2 lagi.humangai.....gilo konyang.

Dan yang paling ditunggu2 ialah tradisi rumah terbuka....bagi kaum hawa...baju raya 3-4 pasang disediakan untuk tujuan tersebut....melaram x yah ingat lkah..macam artis ko nyah......sana-sini berhari raya..bukan sehari dua..sebulan....meriah sungguh.....

Sebelum ini, konsep rumah terbuka dijalankan secara kecil-kecilan di mana tuan rumah menjemput rakan taulan datang ke rumah bagi menikmati juadah yang disediakan. Rakan dari kaum MelayuCinaIndia dan lain-lain turut dijemput.

Itulah Malaysia......sentiasa aman dan sentosa walau terdapat berbilang bangsa dan agama. Sama-sama turut serta dalam merayakan semua perayaan....







No comments: