Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Monday, September 26, 2011

X Faham..

Setelah hampir 30 tahun aku hidup nie, aku masih tak faham dengan perangai manusia..kenaper semakin maju sesebuah negara dan teknologi IT nya, semakin manusia hilang pertimbangan, hilang kewarasan, hilang perasan kasih sayang sesama insan. 

Lately nie, kita sering dihidangkan dengan cerita2 tentang anak2 yang buang mak bapak..hey aper nie tuekan tanggungjawab kita sebagai anak untuk menjaga depa, dari kecik sampai besaq depa jaga kita, didik kita dengan ilmu pengetahuan dunia dan akhirat. tapi masih ada yang buat mcm tue. contoh baru2 nie, anak buang bapak kat masjid, MasyaAllah, kesian pakcik tue.....

Pastue, aku baca paper minggu lepas, semakin ramai isteri mendera suami. Hadoiyai..

Mcm luar negara, kekejaman, peperangan berlaku disana sini..banyak yang terkorban.....

dan yang paling aku tak paham dengan orang yang kalau bab bercakap wah dia terhebat, tapi bila suruh buat humangai dia punya bagi alasan...aku paling pantang dengan orang macam nie...x suker taw...

So selama kita hidup nie, jadilah mereka yang ditangisi pemergiaannya dan diingati sampai bila2.....jangan jadi mereka yang dicerca walaupun telah lama tiada didunia ini......


No comments: