Mukadimah

“Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya"

Thursday, October 27, 2011

Broga Hill

Ha..skunk nie aku ada hobbies baru.....tracking.....sebenaqnya dah lama aku suka buat xtvt nie, cuma la nie ja lama tinggal, tapi since pegi team building ritue, trus hobie muncul balik..so sempena kesempatan cuti Deepavali tue..aku ngan anak buah aku pun merancang pegi panjat bukit broga..nun jauh kat semenyih, kami gerak dari rumah kul 5.15 pagi..........tok tek tok tek......sampai kul 6.00 pagi......

Masa kami sampai tue pun orang dah ramai..paking dah x banyak dah..yelah ramai nak tgk matahari terbit, x terkecualilah kami.....hehhe tetapi disebabkan oleh aku pening2 pitam, sebab perut lapaq, kami take time skit lah sampai kat atas tue....humangaaiii.....boleh tahan lah tinggi dia., trak dah ada cuma laluan dia agak mencabar skit,sebab malam tue kan ujan, so agak licin......merbahaya untuk bot2 kecil....hehhe merapu apa plak aku nie..

MasyaAllah ramai nya orang..melayu, cina........budak2 student pun ramai, yang bawa anak, yang bawa anjing pun ado, hadoi ai......menyusahkan orang2 yg penakut macam aku nie...

Mula-mula aku dah giveup xnak naik dah sebab dah x larat habis....tpi atas dorongan anak buah aku. aku gagahkan jua..akhirnya ermm sampai jugak aku...lalalal...den suko...

Kat atas tue angin sepoi2 bahasa.....amboi syahdu amat...Pas duk 5-10 minit, kamu decide nak turun sebab nak balik awai, ada hal......alamak nak turun ada masalah skit, sebab bahaya........tapak yang sedia ada tue dah x nak.........licin sangat, aku nak turun pun minta bantuan rumput2 dan pokok2 kot tepi tue.....lau x mau tergolek2......tapi seb baik lah...aku berjaya tanpa ada masalah......Alhamdulillah.....

Syoknya rasa, bila kita berpeluh2..rasa sihat jer............erm..nielah permulaan kepada hobi aku nie...pas nie insyaAllah akan ada lagi bukit2 yang akan menyusul........







No comments: